info@debtadvice.gr
  • Ελληνικά
  • English
Help with current debt

Help with current debt

Help with current debt

Στην Ελλάδα συμβουλές για τη διαχείριση των οφειλών παρέχονται από φορείς τόσο του δημοσίου, όσο και του ιδιωτικού τομέα. Ο καταναλωτής απευθύνεται στον σύμβουλο της επιλογής του και εκείνος, αφού πρώτα σχηματίσει μία αναλυτική εικόνα της οικονομικής κατάστασης και των οφειλών του καταναλωτή, τον ενημερώνει για τις νομικές οδούς που μπορεί να ακολουθήσει προκειμένου να ρυθμίσει τα χρέη του.

Στη συνέχεια, ξεκινούν οι απαραίτητες εξωδικαστικές ή δικαστικές ενέργειες, με απώτερο στόχο τον βιώσιμο διακανονισμό των οφειλών του καταναλωτή.

Είναι σημαντικό ο καταναλωτής να αναζητά εξειδικευμένο σύμβουλο μόλις διαπιστώσει τα πρώτα σημάδια δυσκολίας στην αποπληρωμή των οφειλών του ή ακόμη και πριν την ανάληψη σημαντικών υποχρεώσεων, όπως η σύναψη ενός δανείου.

Φορείς που παρέχουν συμβουλές για θέματα οφειλών:

Η Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (http://www.keyd.gov.gr/) μέσω των 45 συνολικά Κέντρων - Γραφείων Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΚΕΥΔ – ΓΕΥΔ) που λειτουργούν σε μεγάλες πόλεις ανά την Ελλάδα και παρέχουν δωρεάν συμβουλές.

Ενώσεις Καταναλωτών – Αποτελούν ιδιωτικούς οργανισμούς. Οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στους συγκεκριμένους φορείς, προκειμένου να λαμβάνουν γενικές πληροφορίες για τη διαχείριση των οφειλών. Συνήθως, για να παρασχεθούν στους καταναλωτές εξειδικευμένες συμβουλές σχετικά με τις υποθέσεις τους, χρειάζεται να εγγραφούν ως μέλη στην ένωση καταναλωτών, καταβάλλοντας ένα ποσό ως συνδρομή. Γενικά οι ενώσεις καταναλωτών, ιδιαίτερα οι πιστοποιημένες από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων (http://kataggelies.mindev.gov.gr/ενημέρωση-καταναλωτών/μητρώα-υπηρεσίας/), αποτελούν έναν αξιόπιστο φορέα παροχής συμβουλών σε θέματα ρύθμισης οφειλών.

Δικηγόροι – Οι δικηγόροι συμβουλεύουν τους καταναλωτές σχετικά με την καλύτερη δυνατή νομική οδό που μπορούν να ακολουθήσουν για να ρυθμίσουν τις οφειλές τους. Εκπροσωπούν τους καταναλωτές τόσο εξωδικαστικά (επαφή με τράπεζα/servicer, έλεγχος προτεινόμενων λύσεων διακανονισμού κλπ.), όσο και ενώπιον των δικαστηρίων σε περίπτωση που αυτό απαιτηθεί. Συνίσταται στους καταναλωτές να επικοινωνούν με δικηγόρο, ιδίως στην περίπτωση που ο πιστωτής έχει προβεί σε νομικές ενέργειες (εξώδικη διαμαρτυρία/καταγγελία, διαταγή πληρωμής, κατάσχεση κλπ.).

Λογιστές – Οι λογιστές παρέχουν συμβουλές κυρίως για τη ρύθμιση των χρεών των πολιτών προς το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης. Ενημερώνουν τους καταναλωτές για τις εκάστοτε ισχύουσες ρυθμίσεις οφειλών από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές και βοηθούν στην υποβολή των αντίστοιχων αιτήσεων, ιδιαίτερα όταν γίνονται ηλεκτρονικά (με χρήση κωδικών taxis).

PEPPI
Join the effort
Δείτε τους τρόπους για να συμμετέχετε στην προσπάθειά μας

Η παρούσα ιστοσελίδα αναπτύχθηκε στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος PEPPI

Contact

17 Stournari, Athens, 10683

+30 210 330 4444

info@debtadvice.gr

www.debtadvice.gr

Newsletter

Newsletters

Leave us your e-mail and subscribe to our newsletter.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Co-funded by the European Union ECDN